Starting the regular delivery of Click Nippon News!
Dear readers
Thank you for your interest in the Click Nippon website.
We are delivering Click Nippon News twice a month, which contains information of newly arrived articles and ideas for use in class activities.
If you do not wish to receive this email magazine, please click Unsubscribe at the end of this email and follow the procedures.
Hope you enjoy our Click Nippon News!
◆□◆◆□◆◆□◆◆□◆◆□◆◆□◆◆□
Click Nippon News
Dec.11, 2015
【1】New article in 《My Way Your Way》
Origami artist talks about the challenge to his limit
《My Way Your Way》コーナーの新着記事
折り紙アーティストが語る自分の限界への挑戦
【2】Suggested class activities
学習活動のヒント
◆□◆◆□◆◆□◆◆□◆◆□◆◆□◆◆□
【1】New article in 《My Way Your Way》
"Origami Art by Trial and Error"
Nishida Shatner talks about his encounter with Origami Art, his approach and his perspective of Origami art.
https://www.tjf.or.jp/clicknippon/en/mywayyourway/06/post-15.php
☆Essence of the article
・Every time Shatner faces a new challenge, he realizes that it is he himself who sets the limitation.
・It was his mother who supported him ever since he was young and opened his eyes to the wider Origami world.
・Absorb the tradition into yourself. Add your own creativity and imagination to it, then give birth to something new. This is Shatner's relationship with the traditional arts.
【1】《My Way Your Way》コーナーの新着記事
「トライ&エラーで作り出す」
西田シャトナーさんが語る折り紙アートとの出会い、自分の限界への挑戦、そして折り紙アーティストとしての覚悟。
https://www.tjf.or.jp/clicknippon/ja/mywayyourway/06/post-15.php
☆この記事のエッセンス
・新しい折り紙に挑戦するたびにシャトナーさんが思うこと。「もうできないと限界を決めてしまっているのは自分だ」
・折り紙アートに開眼させたのは、幼い頃から彼の折り紙をほめ続けた母だった。
・伝統を自分の中に取り入れる。そして、自分の個性と想像力を加えて、新しいものとして生み出す。これが、シャトナーさんの伝統芸術との付き合い方だ。
【2】Suggested class activities using this article
a) Watch the video "Click Nippon meets Origami Artist." Then explain Shatner's 'Try and Error' approach to his origami art in your own words. Use some examples shown in the video.
b) First, make a traditional origami e.g. paper crane, following the traditional method. Then discuss with your classmates what skills you used in order to make traditional origami neatly.
Secondly, create your own original origami e.g. animal or other item. Show your original origami to your classmates and explain what you made. Discuss what is necessary to make an original origami.
What are the different skills you used in making the two types origami?
c) Did this article change your view on Origami? Compare your ideas before and after reading this article.
d) Look around your surroundings. Do you see anything that has been improved by 'try and error' approach? Give some examples.
e) Is there anything that you are trying to improve by 'try and error' approach? Explain to your class.
【2】学習活動のヒント
今回紹介した折り紙アーティストの記事を読んで次のことを考えてみましょう。
a)トライ&エラーのビデオを見て、シャトナーさんが実際にやって見せてくれたトライ&エラーを、あなたの言葉で具体的に説明してください。
b)クラスで、伝統的な折り紙(例えば鶴など)を折ってみましょう。その後、クラスメートと、伝統的な折り紙を美しくきれいに作るために大事なことは何か話し合ってみましょう。
次に、創作折り紙を折ってみましょう。自分の好きなモノを折り紙で表現してみましょう。できた折り紙をクラスメートと見せ合いましょう。創造折り紙をつくるために大事なことは何ですか。
伝統的な折り紙を作るのとどう違いますか。
c)この記事を読んで、あなたの折り紙に対する考えが変わりましたか。記事を読む前と、読んだ後のあなたの折り紙に対する考えを書いてください。
d)あなたの身の回りで、トライ&エラーを繰り返して、よくなっていくものにどんなものがありますか。誰がどんなトライ&エラーをして、どんな素晴らしいものができているか、例をあげてください。
e)あなたが、何かトライ&エラーを繰り返して向上させているものがありますか。