|
|
No. tjf_day1a04b |
1日のせいかつ アクティビティ 4 : 1日のせいかつについての手紙 |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/10 |
|
国際文化フォーラム |
1日の生活
|
概要: |
であいの主人公宛てに、1日の生活について日本語で質問をし、自分自身の1日の生活についても紹介・説明する手紙を書く。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
Must be able to read hiragana, katakana, and some beginning kanji. Should be familiar with basic verbs to describe daily activities and with expressions to describe time and place. (If the Japanese level of the students is not adequate to perform the tasks in this activity in Japanese, English should also be used to ensure understanding and effective observation.) |
その他 |
Assumes completion of Activities 1, 2, and 3 of the A Day in the Life lesson plan. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Ask questions about puzzling aspects in another person's daily life.###Describe a day in one's own life. |
Vます TimeにVます PlaceでVます PersonとVます 〜も 〜も〜も 〜から |
Incorporate here as appropriate. |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Daily routine of Deai students and self (Practices) |
Adjustment and interaction |
To express interest in the day in the life of another person, ask directly about puzzling aspects, and learn methods to deepen understanding through communication. To describe the activities of your own daily life and the reasons behind those activities so that others can understand. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
読み書き |
個人, クラス全体 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
A Day in the Life photographs of the seven Deai students |
n/a |
Worksheet #6 |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (Last in unit of four classes) |
|