|
|
No. tjf_edu2a04b |
クラブかつどう アクティビティ 4 : 日本の高校に行ったら |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
学校・教育
|
概要: |
自分が留学生として日本に行ったらクラブに入るか、どんなクラブでどのように活動するかなどを考えて述べる。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
n/a |
その他 |
n/a |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Express preferences regarding club activities. |
もし日本の高校に留学したら、〜部に入りたいです。 〜だからです。 |
n/a |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Club activities at Japanese high schools (Practices, perspectives) |
Adjustment and interaction |
To gather information about club activities in Japan (referring to the reference materials, the Mini Encyclopedia, etc.), and think about the type of club they would join and the activities they would like to participate in if they studied at a Japanese high school. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
インターパーソナル(対人的), プレゼンテーショナル(提示的) |
読み書き |
個人, クラス全体 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
n/a |
n/a |
Worksheet #5###"A Day in the Life: Club Activities"###Reference Materials |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (Fourth in unit of five classes) |
|