|
|
No. tjf_edu2a05b |
クラブかつどう アクティビティ 5 : メールで聞いてみよう |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
学校・教育
|
概要: |
日本の高校生に、クラブ活動についてたずねたいことをリストアップし、手紙やメールを書いて出す。そのプロセスについて感じたこと、発見したことなどについて振りかえって感想を書き、提出する。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
n/a |
その他 |
This activity requires a list of Japanese high school students with whom the students may actually correspond by e-mail or letter. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Inquire about the content and other aspects of club activities. |
何かクラブにはいっていますか。 何のクラブに入っていますか。 クラブでどんなことをしますか。 どうしてそのクラブに入りましたか。 クラブは楽しいですか。 |
n/a |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
The club activities of Japanese high school students (Practices, perspectives) |
Adjustment and interaction |
To obtain information about club activities using personal interaction with Japanese high school students. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
インターパーソナル(対人的), プレゼンテーショナル(提示的) |
読み書き |
個人, クラス全体 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
n/a |
n/a |
Worksheet #6 |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (Last in unit of five classes) |
|