|
|
No. tjf_day1a01b |
1日のせいかつ アクティビティ 1 : じゅんばんにならべよう |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/10 |
|
国際文化フォーラム |
1日の生活
|
概要: |
功二郎の1日の生活の写真を観察し、写真について日本語で問答をしながらゲーム形式で順序を考え、時系列に並べる。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
Must be able to read hiragana, katakana, and some beginning kanji. Should be familiar with basic verbs to describe daily activities and with expressions to describe time and place. (If the Japanese level of the students is not adequate to perform the tasks in this activity in Japanese, English should also be used to ensure understanding and effective observation.) |
その他 |
Assumes completion of the Portraits of Seven Students lesson plan and, whenever possible, the Family lesson plan. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Describe a person's daily routine.###State when an activity takes place.###State where an activity takes place. |
《Vています》 何をしていますか。 ともだちと話しています。 《ここはN(place)です》 ここはどこでしょう。 ここはえきです。 《〜時ごろ》 何時ごろですか。 8時ごろです。 《TimeにVます》 朝6時におきます。 《PlaceでVます》 きょうしつでひるごはんをたべます。 |
n/a |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Daily routine of Kojiro (Practices) |
Exposure, observation and discovery, examination |
To observe and learn Kojiro's daily activities. To think about daily activities and their order, in general. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
インタープリティブ(解釈的), プレゼンテーショナル(提示的) |
話す聞く |
クラス全体 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
YK-D01〜YK-D20 |
n/a |
Note #1 |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (First in unit of four classes) |
|