No. tjf_day1a02b
1日のせいかつ
アクティビティ 2 : いろいろな高校生の1日

作成日: 国: 著者 (著作権): テーマ:
2001/10 国際文化フォーラム
1日の生活
概要:
功二郎の1日の生活行動、功二郎以外の6人の高校生から選んだ人物の行動、自分自身の行動をワークシートに記入する。
 

Presumed class profile
日本語学習レベル Japanese 2, 3, 4
学年/年令/初等・中等 Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育
生徒数 10-20
使用教科書 n/a
学習済の日本語 Must be able to read hiragana, katakana, and some beginning kanji. Should be familiar with basic verbs to describe daily activities and with expressions to describe time and place. (If the Japanese level of the students is not adequate to perform the tasks in this activity in Japanese, English should also be used to ensure understanding and effective observation.)
その他 Assumes completion of Activity 1 of the Day in the Life lesson plan.

学習項目
言語
機能 文型 語彙/語句
Describe typical activities during the day. Vます
TimeにVます
PlaceでVます
PersonとVます
n/a
文化
対象 プロセス 目的
The day in the life of Kojiro, one other Deai student and themselves. (Practices) Exposure, observation and discovery To recognize similarities and differences in the daily experiences of Kojiro, another Deai student and themselves as they describe a day in the life of all three.

アクティビティ
種類 モード 聞く・話す/読み・書き 活動単位
Narrative and description インタープリティブ(解釈的) 読み書き 個人, 小グループ

素材
「であい」写真シートとの関連 「であい」ブックレットとの関連 その他の素材
A Day in the Life photographs of the seven Deai students Captions to above photographs Worksheet #1, #2, #3

授業時間
1コマの時間 90 minutes (Second in unit of four classes)