|
|
No. tjf_food1a02b |
みんなの食生活 アクティビティ 2 : くらべてみよう |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/10 |
|
国際文化フォーラム |
食 1日の生活
|
概要: |
アクティビティ 1で観察したことに基づいて、ゆうの食生活と自分の食生活を比較し、表現する。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10, Age 16-17, 中等教育 |
生徒数 |
20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
n/a |
その他 |
n/a |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Describe your own eating habits.###Compare and contrast your own eating habits with those of other people. |
よく/ときどきVます、あまりVません、〜は〜ですが〜は〜です、〜も〜も〜です |
よく、ときどき |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Yu’s eating habits and of your own habits (Products, practices) |
Observation and discovery, comparison |
To think about your own eating habits, compare them to Yu’s eating habits, and identify similarities and differences. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
読み書き |
個人 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
MY-D02, MY-D11, MY-D17, MY-P09, my021, my022, my023, my063, my144 from CD-ROM 1 |
n/a |
Worksheet #2 |
授業時間 |
1コマの時間 |
50 minutes (Second in unit of five classes) |
|