|
|
No. tjf_self1a02b |
7人のポートレート アクティビティ 2 : マイ・ストーリーを読んで |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/10 |
|
国際文化フォーラム |
自分・家族・友達
|
概要: |
アクティビティ 1で出た質問に対して、7人の主人公についてグループごとにマイ・ストーリー(英語)を読んで答えを探し、自分たちが発見したことや感想を発表する。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
Must be able to read hiragana and katakana, have some familiarity with the terms for making a self introduction, such as name, age, and place of residence. (This activity makes use of previously learned sentence patterns and vocabulary to encourage familiarity with and mastery of new sentence patterns and vocabulary related to the content.) |
その他 |
English can be used depending on students' Japanese level. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
To ask questions about others |
か(疑問) でしょう |
〔なにが/なにを/どこで〕〜か |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Sections from My Story: Me in a Nutshell, Growing Up, High School Life, My Future, Family and Friends, My Town (Products, practices, perspectives) |
Exposure, observation and discovery |
To learn about the Deai students and present the information they discovered with comments. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
インターパーソナル(対人的), インタープリティブ(解釈的), プレゼンテーショナル(提示的) |
読み書き |
小グループ |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
Profiles of the seven Deai students |
Profiles of the seven Deai students |
Worksheet #2 (Mai stori o yonde) |
授業時間 |
1コマの時間 |
50 minutes (Second in unit of four classes) |
|