|
|
No. tjf_edu1a02b |
学校せいかつ アクティビティ 2 : 7人の学校 |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
学校・教育
|
概要: |
であいの6人(ゆう以外)の主人公の学校生活場面を観察し、日本語で述べる。彼らが自分の学校について語っている文を読んで、だれの高校のことかを当てる。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
Must be able to use basic verbs expressing action. And use them to express aspects of the Japanese high school students' lives and their own lives. If students have the reading ability to understand Worksheet #2, they should also do Procedures 2-4. |
その他 |
Assumes completion of Activity 1 of this lesson plan. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Describe actions and situations###Describe features (of the school) |
ここは〜です これはNです Nがあります Nがいます Aです N(Place)でVます Vたり、Vたりします |
n/a |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
The seven Deai students' lives at school (Activities) |
Observation and discovery, examination |
Analyze the features of each high school by observing the habits of the seven Deai students and their different circumstances/environments. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
話す聞く, 読み書き |
小グループ |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
Photographs of scenes of the seven Deai students lives at school., MY-D06, MY-D07, MY-D08, MY-D09, MY-D10, MY-D11, MY-D12, MY-D13, MY-D14, OK-D02, OK-D03, OK-D04, OK-D06, OK-D07, OK-D08, OK-D09, SM-P06, SM-P11, SM-D02, SM-D04, SM-D05, SM-D06, SM-D07, SM-D08, SM-D09, TS-P06, TS-D01, TS-D02, TS-D03, TS-D04, TS-D05, TS-D06, TS-D07, TS-D08, TS-D09, TS-D10, YK-D08, YK- D09, YK-D10, YK-D11, YK-D12, YK-D13, YT-P03, YT-P04, YT-P12, YT-P14, YT-D04, YT-D05, YT-D06, YT-D07, YY-P05, YY-D04, YY-D05, YY-D06, YY-D07, YY-D08, YY-D09, YY-D10, YY-D11, YY-D12, YY-D13 |
The "High School Life" section of "My Story" (for all seven Deai students) |
Worksheet #2###Worksheet #3###Vocabulary list |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (Second in unit of four classes) |
|