No. tjf_edu1a03b
学校せいかつ
アクティビティ 3 : わたしの学校・いろいろな学校

作成日: 国: 著者 (著作権): テーマ:
2001/11 国際文化フォーラム
学校・教育
概要:
自分たちの学校の特徴を日本語で記述する。それぞれの学校の環境や制度が、その学校特有の生徒の行動パターンや気質を作り上げる要因となっていることを考察する。
 

Presumed class profile
日本語学習レベル Japanese 2, 3, 4
学年/年令/初等・中等 Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育
生徒数 10-20
使用教科書 n/a
学習済の日本語 Must be able to use basic verbs expressing action. And use them to express aspects of the Japanese high school students' lives and their own lives.
その他 Assumes completion of Activities 1 and 2 of this lesson plan.

学習項目
言語
機能 文型 語彙/語句
Describe a school's culture###Describe the characteristics of student activities わたしたちの学校は〜です
〜にあります
生徒はx人います
生徒の数はx人です
〜がさかんです
〜な生徒が多いです
生徒はよく〜します
n/a
文化
対象 プロセス 目的
The image of one's school, the image of other schools in the vicinity. (Practices, perspectives) Observation and discovery, examination Through student observation about the images of the seven Deai schools, to reconsider their own school's image. Students link school environment, organization, activities, etc., to student characteristics and behavior.

アクティビティ
種類 モード 聞く・話す/読み・書き 活動単位
Narrative and description プレゼンテーショナル(提示的) 話す聞く, 読み書き 小グループ

素材
「であい」写真シートとの関連 「であい」ブックレットとの関連 その他の素材
n/a n/a Worksheet #4###List of Sample Expressions

授業時間
1コマの時間 45 minutes (Third in unit of four classes)