|
|
No. tjf_edu1a03b |
学校せいかつ アクティビティ 3 : わたしの学校・いろいろな学校 |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
学校・教育
|
概要: |
自分たちの学校の特徴を日本語で記述する。それぞれの学校の環境や制度が、その学校特有の生徒の行動パターンや気質を作り上げる要因となっていることを考察する。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
Must be able to use basic verbs expressing action. And use them to express aspects of the Japanese high school students' lives and their own lives. |
その他 |
Assumes completion of Activities 1 and 2 of this lesson plan. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Describe a school's culture###Describe the characteristics of student activities |
わたしたちの学校は〜です 〜にあります 生徒はx人います 生徒の数はx人です 〜がさかんです 〜な生徒が多いです 生徒はよく〜します |
n/a |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
The image of one's school, the image of other schools in the vicinity. (Practices, perspectives) |
Observation and discovery, examination |
Through student observation about the images of the seven Deai schools, to reconsider their own school's image. Students link school environment, organization, activities, etc., to student characteristics and behavior. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
話す聞く, 読み書き |
小グループ |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
n/a |
n/a |
Worksheet #4###List of Sample Expressions |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (Third in unit of four classes) |
|