|
|
No. tjf_edu1a04b |
学校せいかつ アクティビティ 4 : 学校のパンフレットをつくろう |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
学校・教育
|
概要: |
自分たちの学校を紹介する日本語のパンフレットやホームページを作成する。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
Must be able to use basic verbs expressing action. And use them to express aspects of the Japanese high school students' lives and their own lives. |
その他 |
Assumes completion of Activities 1 through 3 of this lesson plan. |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Introduce a school |
See List of Sample Expressions (from Activity 3)/表現例リスト(アクティビティ 3で使用したもの)参照 |
See List of Sample Expressions (from Activity 3) |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
The students' own school (Products) |
Adjustment and interaction |
To convey information about the students' own school in Japanese. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
統合 |
小グループ |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
n/a |
n/a |
Worksheet #5###Brochures of the seven Deai students' schools###List of Sample Expressions (from Activity 3) |
授業時間 |
1コマの時間 |
45-180 minutes (Last in unit of four classes) (More than one class period may be necessary depending on the circumstances.) |
|