|
|
No. tjf_trans1a01b |
7人を訪ねる旅 アクティビティ 1 : どうやって行きますか |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
交通 自分・家族・友達
|
概要: |
7人の主人公を訪ねることを想定して、自分の住んでいるところから、7人の住んでいるところまで行くにはどのような交通手段があるかを、インターネットなどを使って調べ、日本語で発表する。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
n/a |
その他 |
n/a |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Explain how to reach a destination (by what means of transportation). |
PlaceからPlaceまでNで行きます Place でNにのります PlaceでNをおります NからNにのりかえます PlaceからPlaceまでx時間かかります |
ひこうき、こくさいせん、こくないせん###でんしゃ、くるま、タクシー、バス、ふね、しんかんせん###くうこう、えき###のります、おります、のりかえます、かかります |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Means of transportation, geographical distance, and travel time from where the students live to where the Deai students live. (Products) |
Observation and discovery |
Collect information about the means of transportation from where the students live to the place(s) where the Deai students live and learn about the Japanese transportation system. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
話す聞く, 読み書き |
個人, 小グループ, クラス全体 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
Reference: Photo sheet map, Reference: Photographs of the seven Deai students, "My Town" (MY-P11, OK-P12, SM-P03, SM-P11, SM-P12, TS-P03, TS-P07, TS-P13, TS-P14, YK-P09, YK-D07, YT-P15, YT-P16, YY-P12) |
Reference: The "My Town" section of each student's "My Story"###Reference: Captions for the above photographs |
Worksheet #1 from the Lesson Plan 5 Activity 1 "Sunde iru machi" |
授業時間 |
1コマの時間 |
45 minutes (First in unit of two classes) |
|