|
|
No. tjf_trans1a02b |
7人を訪ねる旅 アクティビティ 2 : 旅行計画と旅行日記 |
|
作成日: |
国: |
著者 (著作権): |
テーマ: |
2001/11 |
|
国際文化フォーラム |
交通 自分・家族・友達
|
概要: |
7人の主人公を訪ねることを想定して、旅行計画を立てる。実際の旅行を想像して、旅行日記を日本語で書いてみる。 |
|
Presumed class profile |
日本語学習レベル |
Japanese 2, 3, 4 |
学年/年令/初等・中等 |
Grade 10-12, Age 15-17, 中等教育 |
生徒数 |
10-20 |
使用教科書 |
n/a |
学習済の日本語 |
n/a |
その他 |
n/a |
学習項目 |
言語 |
機能 |
文型 |
語彙/語句 |
Plan a trip.###Write a travel diary. |
n/a |
n/a |
文化 |
対象 |
プロセス |
目的 |
Travel plan (Products, practices, perspectives) |
Adjustment and interaction |
To gather information and visualize a visit to build a deeper understanding of the places the Deai students live. To vicariously experience a trip to visit one of the Deai students. |
アクティビティ |
種類 |
モード |
聞く・話す/読み・書き |
活動単位 |
Narrative and description |
プレゼンテーショナル(提示的) |
話す聞く, 読み書き |
個人, 小グループ, クラス全体 |
素材 |
「であい」写真シートとの関連 |
「であい」ブックレットとの関連 |
その他の素材 |
Reference: Photo sheet map, Reference: Photographs of the seven Deai students, "My Town" (MY-P11, OK-P12, SM-P03, SM-P11, SM-P12, TS-P03, TS-P07, TS-P13, TS-P14, YK-P09, YK-D07, YT-P15, YT-P16, YY-P12) |
Reference: The "My Town" section of each student's "My Story"###Reference: Captions for the above photographs |
Worksheet #1 from the Lesson Plan 5 Activity 1 "Sunde iru machi"###Worksheet #1 Sample travel itinerary (to be developed)###Worksheet #2 Sample letter (to be developed)###Worksheet #3 Sample list (to be developed) |
授業時間 |
1コマの時間 |
n/a (Second in unit of two classes) |
|